Avva Pafnutie lămureşte Ucenicului Inochentie unele din cuvintele Sfântului Ioan Botezătorul

Nedumerit fiind, Ucenicul Inochentie îl întrerupse pe Avva Pafnutie din pitrocitul verzei, punându-i următoarea întrebare:

– Spune-mi, Avo, ce a vrut să spună Sfântul Ioan Botezătorul prin cuvintele: “iar eu nu sunt vrednic să mă plec să-I dezleg curelele încălţămintei”?… Mi-am frământat mult cugetul, dar nu reuşesc să găsesc adevăratul sens al acestei vorbe.

– Vrea să zică – spuse Avva Pafnutie, ştergându-şi mâinile într-un ştergar – că, deşi Mântuitorul a venit în mijlocul oamenilor, aceştia nu trebuie să se tragă de şireturi cu El.

Leave a Reply

