Avva Pafnutie îl liniștește pe un mirean speriat că visează prea frumos

Un mirean, peste măsură de înfricoșat de ceea ce i se întâmpla, dădu buzna în sihăstrie și se aruncă la picioarele Avvei Pafnutie, care tocmai amesteca cu lingura de lemn în cazanul cu zacuscă.

-Ajută-mă, părinte! Scapă-mă, căci nu mai pot! – se tânguia acesta.

-Dar, ce se întâmplă, fiule? – îl luă cu binișorul Avva Pafnutie, așezându-l pe un scăunel și întinzându-i lingura, să guste fiertura.

– Tare mă chinuiesc, părinte! – gemu mireanul, parte și din cauza ardeilor iuți cu care Avva obișnuia să-și condimenteze din belșug zacusca – ziua sunt înconjurat numai de oameni răi, ticăloși, manipulatori, invidioși, certăreți. La serviciu nu mă înțeleg cu nimeni, în familie am numai probleme, prietenii din tinerețe mă ocolesc… Iar, pe deasupra, noaptea am numai vise frumoase, în care oamenii se poartă minunat cu mine, îmi zâmbesc, mă încurajează în toate celea, îmi spun numai vorbe de laudă. Simt că sunt la capătul puterilor – mai șopti mireanul, căutând din ochi un pahar cu apă, să mai potolească iuțimea.

Privindu-l cum se chinuia, pe Avva Pafnutie îl apucă o milă nemărginită, astfel că îi spuse cu vocea cea mai duioasă cu putință:

-Și ce-ai vrea, dragă frate, să fie invers?…

2 thoughts on “Avva Pafnutie îl liniștește pe un mirean speriat că visează prea frumos

  1. anacris August 26, 2015 / 1:55 pm

    Daca ar fi invers ar fi un cosmar! 🙂

Leave a Reply

